Welkom bij netwerk de vlaamse waterweg

Vlaanderen heeft de ambitie ‘de logistieke draaischijf van Europa’ te worden. Ondanks de geplande en reeds uitgevoerde infrastructurele ingrepen, zijn er een aantal factoren die de status van ‘Vlaanderen als logistieke draaischijf van Europa’ bedreigen.

Een aantal bedrijfsleiders heeft de vzw Netwerk De Vlaamse Waterweg opgericht. Deze vereniging heeft vooral tot doel om de binnenvaart te bevorderen en om de belangen van alle gebruikers van de binnenvaart te behartigen.

Iedereen kan het dagelijks vaststellen: onze wegen zijn overvol en het kleinste incident volstaat om urenlange files te veroorzaken. Op de Vlaamse Waterwegenis er nog voldoende ruimte om just-in-time te vervoeren. Binnenvaart is ook een economische en milieuvriendelijke transportmodus. Als ondernemer is het ook onze verantwoordelijkheid om niet meer vrachtwagens de weg op te sturen dan strikt noodzakelijk is.

Onze vereniging zal nauw samenwerken met De Vlaamse Waterweg nv.
Op die manier zullen wij de belangen van de watergebonden bedrijven optimaal kunnen verdedigen.

Nieuws vanuit Deelbekken Zeeschelde Zeekanaal

3000 ton gevelstenen via binnenvaart bij Shipit, Budabrug in juni terug operationeel, Versteviging van de ‘Wandelende kaai” bij Van Moer Bluegate, Nieuw IRP systeem voor douane afhandeling.