indruk van de Algemene Vergadering

gepost op 20.08.18

Toespraak door dhr Buisseret, directeur Zeevaartschool GO, werd positief onthaald!

Bedankt voor de complimenten. Zelf vond ik het een aangename ervaring: het publiek was niet alleen geboeid, maar ook bereid tot samenwerking. We voerden vele interessante gesprekken tijdens de receptie en aan tafel. Ik kwam daags nadien dan ook enthousiast terug op school. Met een kerngroepje bekeken we de vraag welke vormen van samenwerking ons nog zouden kunnen vooruit helpen.

We kwamen tot volgende algemene opties:

• bedrijfsbezoeken
  • werkplaatsleren/ duaal-stages
  • gastspreker
  • prijzen proclamatie, relatiegeschenken
  • deelname aan opencampusdag (= tegelijk ook een info- en jobbeurs voor onze (oud-)leerlingen)
  • cursusmateriaal, naslagwerken, didactische opstellingen
  • ondersteuning GIP (geïntegreerde eindproef)
  • materiële steun, bv. bij een onderhoudswerk of renovatieproject
  • financiële steun, bv. in de vorm van een projectsubsidie

Zou het mogelijk zijn om jullie leden op de hoogte te brengen van deze mogelijkheden en hen te vragen met ons contact op te nemen bij interesse?

We hebben op basis van jullie ledenlijst ook al meer concreet gekeken naar specifieke opties per bedrijf/organisatie. Hoe gaan we hiermee best aan de slag, nemen we rechtstreeks contact op, of verloopt dit beter via jullie overkoepelende structuur?

Tot slot vermeld ik graag dat we momenteel de oprichting van een vzw ter ondersteuning van onze werking overwegen. Het doel zou zijn om leden aan te werven die een financiële bijdrage willen doen die het ons beter mogelijk maakt onze ambitieuze doelstellingen te realiseren. Tegelijk zouden we dit niet louter willen zien als een financiële constructie, maar ook willen koppelen aan een kwaliteitsvol maatschappelijk project. Zo zouden we bv. jaarlijks een vorm van steun willen toekennen aan enkele beloftevolle leerlingen die ondanks hun minder rooskleurige persoonlijke situatie toch doorzetten. Ook een soort attitude-certificaat voor de afstuderende leerlingen behoort tot de mogelijkheden.
Wij zien graag jullie reactie tegemoet op dit idee.

Met vriendelijke groet

Roel Buisseret